דגשים לפני ביקורת כיבוי אש

ביקורת אש מתבצעת מידי פעם במקומות ציבוריים ובמבנים המיוחסים לתועלת הציבור כמו בית ספר, גנים, בתי מלון, מתי מלאכה, בנייני משרדים, בתי כנסת ובעצם בכל מקום שבו מתקהלים אנשים. הנה הדגשים החשובים לביקורת.

דגשים לפני ביקורת כיבוי אש

ביקורת אש מתרחשת מדי שבוע, חודשי, רבעון, באופן שנתי, לעיתים כל 3 שנים ואף חמש שנים. תלוי מאוד במקום הוא היא מתבצעת. לכל בדיקה מטרה משלה, אך אותן מטרות כוללת: הערכת את חיי מערכת הספרינקלרים; ווידוא נכון, שהמערכת תעבוד אם תתלקח שריפה.

דרישות בדיקת בטיחות באש

לפקחי הכיבוי יש רשימת ביקורת חשובה להשלים בעת ביצוע בדיקות בטיחות אש כמו למשל בדיקת ציוד כיבוי אש. מכיוון שדרישות אלה משתנות בהתאם למדינה, בעלי עסקים ומנהלים יצטרכו להכיר את קודי האש, התקנות והתקנים של המדינה, וכן כיצד לעמוד בהם.

קודי אש אלה, קיימים כדי לספר לעסקים באילו דרישות עליהם לעמוד, באילו סוגי ציוד עליהם להתקין בהתבסס על גודל המבנה והשימוש בו, וכיצד הם מתקינים ציוד נדרש.

סוגי בדיקות כיבוי אש

סוגים מסוימים של עסקים, דורשים בדיקות בטיחות אש תכופות יותר מאחרים. מרבית החברות זוכות לביקור של אחראי הכבאות אחת לשנה. במקומות המיועדים לכנסים ציבוריים, כגון תיאטראות, מועדוני לילה, בתי מלון ואפילו בתי חולים – נדרשת בדיקות תכופות יותר.

כמו כן, מבנים כגון רבי קומות, נדרשים לעמוד בדרישות קוד האש המחמירות ביותר, בגלל תפוסה גבוהה ויציאה מסובכת עבור אלה בקומות הגבוהות.

עבור בעל או מנהל בניין, בדיקות שריפה עשויות להיראות כמטרד תקופתי. עם זאת, דרישות בטיחות אש מציעות יתרונות יקרי ערך לעובדים, מנהלים ובעלי המקום, שכן הם מאפשרות את היציאה הבטוחה בזמן התלקחות שריפה.

מהו אישור כיבוי אש?

אישור כיבוי אש נדרש במגוון מקרים אם זה לרישיון עסק חדש או קיים או עבור טופס 4 בבית פרטי. האישור ניתן לאחר בדיקות בטיחות מקיפות של אמצעי הכיבוי במקום על ידי רשות הכבאות הארצית. אישור כיבוי אש על פי חוק אומר שהמבנה בטוח מפני דליקות ושריפות.

מומלץ להתייעץ עם משרד עו"ד במידה ויש לכם שאלות משפטיות.