הכל על ספירת נקודות בתעבורה

נקודות בתעבורה היא שיטה שבה המשטרה משיגה כמה מטרות. ביניהם עברייני תעבורה מועדים. הנקודות מאפשרות למשטרה לזהות אלו נהגים עוברים על עבירות תנועה בצורה תכופה, במקרים כאלו המשטרה תשלול את הרישיון מהנהג והוא אף צפוי, במקרים מסוימים לשבת על כך במאסר. תלוי מה הייתה העבירה ומה חומרתה.

אבל האם שאלתם את עצמכם פעם איך זה עובד? האם אפשר למחוק את אותן הנקודות ואם כן מתי? אז התשובה היא כן, זה ניתן למחיקה, וכדי לדעת עוד המשיכו לקרוא.

 

ספירת נקודות בתעבורה:

למשטרה יש כמה מטרות בשיטת הנקודות. ראשית המשטרה משיגה כוח הרתעה משמעותי על ידי שימוש בנקודות האלו. תחשבו על זה כך. נהג עבר עבירת תנועה והורידו לו נקודות, לאחר חודשיים תפסה אותו שוב משטרה עם עבירת תנועה אחרת, ירדו לו עוד נקודות, הוא מבין את המשמעות. עוד עבירת תנועה או שתיים הרישיון שלו נשלל והוא מקבל קנס משמעותי.

ההבנה הזו מונעת ממנו לעשות את אותן טעויות כל הזמן. בנוסף, המשטרה רוצה להבטיח שמירה על הולכי רגל בכבישים ולא רק על הנהגים, שיטת הנקודות מאפשרת למשטרה לשמור על חייהם של הולכי רגל על ידי כך שהיא יודעת מי קיבל נקודות על סיכון עוברי אורח.

כמובן שלספירת הנקודות יש שיטה. לאחר תקופה של שנתיים הנקודות נמחקות ומתחילה ספירה חדשה. כמו כן יש אפשרות לערער במשטרה על הנקודות, כאשר ההוכחות אינן מספיקות.

האם הערעור יעזור? ברוב המקרים כשהמשטרה לא ממש יודעת להוכיח את המעשה, זה יעזור, בטח ובטח אם אתם נעזרים בעורך דין מנוסה לענייני תעבורה.

לסיכום וסיום, ספירת הנקודות מאפשרת למשטרה לזהות עברייני תנועה מועדים, לשמור על בטיחותם של הולכי הרגל והסדר בכבישים.