האם יש סוגי אבנים בכליות הניתנים לטיפול ללא ניתוח?

אחת התופעות הכואבות ביותר אלו הם אבנים בכליות, אשר פוגעים מאוד הן בתפקוד והן באיכות החיים. מדובר בכאבים עזים במיוחד שהם ממש בלתי נשלטים, ואנשים שסובלים מהתופעה מדווחים על עוצמות בלתי נשלטות. האבנים בכליות הן לא בהכרח אבנים גדולות, הן יכולות להיות בגודל מינורי ממש, אך אם הן נתקעות במקום צר או רגיש, או אז מתחילים הכאבים העזים. ראו כאן סוגים שונים של אבנים בכליות!

סימפטומים של אבנים בכליות

הסימפטומים של האבנים בכליות הם לא תמיד אחידים ועל כן גם לא תמיד יהיה ברור שאכן זוהי הבעיה אשר ממנה סובל החולה. זה יכול לבוא לידי ביטוי בבחילות והקאות, זה גם יכול להוביל לחום או צמרמורות וזה גם יכול להיות כאבים מקומיים באזור הבטן והגב. לא ממש משנה מהם הסימפטומים, צריך כמובן לטפל בבעיה מהשורש, שזה הוצא האבנים או ריסוקן.

מה עושים עם האבנים בכליות?

אז בעבר היה הפתרון הבלעדי, הפתרון הכירורגי. זה מה שלמעשה עזר להעיף את האבנים ולפתור את הבעיה מהשורש, אך עם השנים העולם התקדם והשתכלל עד שהיום יש לנו הרבה מאוד טיפולים אשר מתבצעים באמצעים חיצוניים בלי שיהיה צורך בניתוח או הליך פולשני. מדובר בריסוק אבנים הנעשה בצורה חיצונית על ידי שימוש בלייזר המוביל לפתרונות יעילים במיוחד כאשר ברוב המקרים הפתרון הוא מושלם ממש כמו ניתוח. 

פונים אל המומחים

חשוב לדעת כי בכל מה שקשור בנושא אבנים בכליות, חובה לפנות אל איש מקצוע מומחה בתחום כמו למשל ד"ר ניר קליינמן, שיש לו את הניסיון ואת כל הידע המקצועי בביצוע הטיפול הכי נכון והכי מקצועי. מובן כי עדיף שזה יהיה ללא ניתוח ובלי הליכים פולשניים כלשהם.