מה עושה בודק שכר מוסמך

בודק שכר מוסמך אחראי על מערך הכספים של החברה וניהול משכורות העובדים. עסק חדש אשר נמצא בשלבי הקמתו, צריך להיות אחראי להביא בודק שכר חן בת שבת במשרה מלאה לניהול תקין של מערך החשבונות בעסק.

 

מה עושה בודק שכר מוסמך

משכורות, ניהול חשבונות מול ספקים, חוק שעות עבודה ומנוחה, סידוק פנסיות וקופות גמל לעובדים הם רק חלק קטן מהעבודה שיש לבודק השכר לעשות. כיוון שהוא מנהל את כל הכספים את הארגון, עליו להיות בקיא בכל פרמטר הקשור לניהול חשבונות.

 

עבודה מאתגרת ומכניסה

חשבונאות היא קריירה מבוקשת עם משכורות מרשימות וצמיחת משרות בלתי ניתנת לעצירה. רבים עושים הסבה למקצוע המכובד והמכניס הזה, הוא ניתן להרוויח המון ולהנות מאתגר מעניין ומרתק.

נתוני הלשכה לסטטיסטיקה מעריכה כי העסקת בודקי שכר ורואי חשבון תצמח מהר מהממוצע בכל המקצועות, בשיעור של כ- 10 אחוזים בין השנים 2016 – 2026.

 

כמה מרוויח חשב שכר?

על פי מדריך השכר לחשבונאות ומימון לשנת 2020, רואי חשבון ובודקי שכר עם ניסיון של שנה עד שלוש שנים, יכולים להרוויח בין 150,000 ל- 250,000 ₪ בשנה. בעלי ניסיון של חמש שנים ויותר יכולים להרוויח סכום של עד 300,000 ש"ח לשנה.

למיקום יש גם תפקיד חשוב בקביעת פוטנציאל ההשתכרות של בודק שכר. גורמים כמו יוקר מחיה ומחסור בכישרון, משפיעים על המשכורת שאתם יכולים לצפות להרוויח בעיר או באזור נתון.

לדוגמא, נתונים מראים כי אנשים מכל הענפים והמקצועות המתגוררים באזורים כמו תל אביב, חולון והרצליה, מרוויחים בממוצע 34 אחוזים יותר מהממוצע הארצי.

מרבית המעסיקים (90% מהם) דורשים כי למועמדים יהיה לפחות תואר ראשון בחשבונאות או תחום קשור אחר, כגון פיננסים וניהול חשבונאות.