למה לא כדאי לוותר על הסכם ממון?

כיום, זוגות רבים המתחתנים או חיים ביחד מבלי שהתחתנו, פונים לעו"ד בכדי שיהיה להם  הסכם ממון ברור, כזה ששני הצדדים הסכימו לחתום עליו. הסכם ממון בעת פרידה מונע לא מעט בעיות. כך אין צורך לשלם סכומים נכבדים לעו"ד או להגיע למצבים של עוינות ואף שנאה, בהחלט ניתן למנוע מצבים כגון אלה.

 

מה קורה עם רכוש שנצבר עוד לפני החתונה?

אנשים נוטים להיות בטוחים שאם למשל הייתה להם דירה עוד טרם החתונה, היא בלעדית להם. אולם, בעיני בתי המשפט, לא תמיד כך הוא הדבר. ישנם סעיפים שרצוי להתייחס אליהם ולבדוק אותם היטב, לפני שהסכם הממון נכתב. אותו צד, שהדירה איננה שייכת לו, כן יכול לקבל אי אילו זכויות.

 

מהי חשיבותו של הסכם ממון לפני שזוגות מתחתנים?

המצב חייב להיות ברור לשני הצדדים, כך שבמקרים בהם נפרדים, צד אחד לא יבוא בדרישות שאינן מוזכרות בהסכם הממון. אם הדירה או כל רכוש אחר, שייכים לבעל או האישה, לצד השני לא יהיה חלק בהם. חשוב ששני בני הזוג יסכימו על כל הסעיפים ומראש.

 

מה באשר לכתובה?

במהלך טקס הנישואין הגבר חותם על כתובה, סוג של הסכם ממון הקשור למסורת היהודית עם עו"ד שלמה לוי. והיה ואיננו מתכוון לשלם את הסכום הנקוב בכתובה, חשוב לציין בהסכם הממון שהאישה מוותרת עליו, כך שלא תוכל לבוא באי אילו דרישות כספיות.

פנייה לעו"ד שלמה לוי טרם הנישואין וכתיבה הסכם ממון, זהו המהלך הנכון יותר, מכיוון שאם הוא נכתב במהלכם, לא תמיד בית המשפט יאשר אותו. ככלל, הסכם ממון, עלול לגרום לחוסר נוחיות, כי מה בעצם הוא קשור לאהבה? אולם המציאות מוכיחה כי שליש מהזוגות ואף יותר מתגרשים.