כל מה שרציתם לדעת על לימודי סייבר

לימודי סייבר יכולים להיות מעניינים אך גם מאתגרים באותה מידה. אין ספק שכדי להשתלב היטב במקצוע צריך הרבה תשוקה. יחסית לתחומים אחרים אבטחת המידע זהו תחום שסובל משפע של בעיות שתצטרכו לפתור.

אם החלטתם שאתם רוצים להיות אנשי אבטחת מידע, ברוכים הבאים לעתיד ולעולם החדש. אין ספק שהאיומים שיהיו בשנים הבאות ידרשו מהאבטחה להיות כמה רמות ממה שהיא היום, התקנים ישתנו ויהיה הרבה ביקוש לתחום.

אבל האם זה באמת כדאי לכם? האם אתם אכן מתאימים ללימודים האלו? המשיכו לקרוא כדי לקבל תשובות.

 

לימודי סייבר למי זה מתאים והאם זה משתלם:

לימודי סייבר לא מתאימים לכל אחד, זו עובדה. אמנם הרבה אנשים רוצים להיכנס לתחום, המשכורות הגבוהות קורצות לכולם וגם בואו נודה, זה די מגניב להיות האיש ההוא שמופיע בסרטים, לוחץ כמה פקודות ונכנס במהירות למגדל האפל.

כדי להצליח בסייבר יש כמה תכונות בסיס שצריכות להיות לכם. גמישות מחשבתית היא קריטית, משום שחלק ניכר מעבודתו של איש אבטחה היא לטפל בבעיות. זה אומר שאם נוצרו קשיים באבטחה, הוא צריך לפתור אותם. אלו דברים שהוא צריך להמציא מכאן לעכשיו ובלי גמישות מחשבתית קשה מאוד להגיע לפתרונות מהירים וטובים.

בנוסף האנשים שמתאימים לתחום הם לרוב אנשים שאוהבים לנסות דברים חדשים ואוהבים אתגרים חדשים. אלו יהיו אנשים שפחות אוהבים שגרה ואורח חיים מקובע מראש לעשרות שנים קדימה. זהו תחום שדורש מהם לצאת כל הזמן מאזור הנוחות ולמתוח את הגבולות של מה שהם יודעים ומסוגלים לעשות.

האם זה משתלם? מכל הבחינות. מחקרים מצביעים באופן ברור על החסר הקיים בשוק של אבטחת המידע ובעיקר חסר לאנשי מקצוע מיומנים, זו הסיבה שהמשכורות שלהם גדולות מאוד.