יש לכם רעיון? כך תמצאו מישהו שישקיע בו

להשקיע ברעיון

כל רעיון או מיזם מחייב מימון. ההשקעה היא בעצם האוויר והמים של המיזם כדי שנוכל לצמוח, לגדול, לשווק ולהתקדם הלאה. העניין הוא, שבניגוד למה שרבים מהיזמים הצעירים חושבים לא כל אדם עשיר עם כיסים עמוקים הוא דווקא המשקיע הנכון. יש כמה כללי אצבע שעל פיהם מומלץ לחפש את המשקיע הנכון. הכלל הראשון הוא לבחור מישהו שמאמין בכם ובמיזם שלכם. כשיש חיבור בין אנשים עם ניסיון, כאלה שישמשו עבורכם סוג של מנטורים ויעזרו לכם בכל רגע או תהליך שתצטרכו, אז הסיכוי שהסטארטאפ או הרעיון גם ימריא, עולה פלאים. יש חשיבות מאוד גדולה בהיבט של לחקור ולבדוק לפני שאתם מכוונים למשקיע כזה או אחר וכדאי שתהיה לו זיקה מסוימת לתחום שקשור לרעיון שלכם.

דמות לנטוורקינג

לאחרונה נכתבה כתבה מצוינת במגזין הפיננסי כלכליסט על החשיבות של סיוע בנטוורקינג בהיבט של רעיונות ומיזמים חדשים. הרעיון הוא בעצם לשתף פעולה עם אנשים מוכרים שיוכלו להטיב לנו מבחינה אסטרטגית גם בשלבים מתקדמים יותר של מינוף המיזם. יש לא מעט מפורסמים וסלבס שיצרו שיתופי פעולה עם חברות סטארטאפ, קשרים שתמיד עוזרים גם בהיבט התדמיתי וגם בהיבט העסקי. ברגע שאתם פונים למישהו מוכר שיש לו קשר באיזהשהוא אופן למוצר או לרעיון שלכם, אתם מאפשרים לצרכנים להזדהות ולהתחבר איתו בצורה מעולה.

לפעמים טובים השניים מהאחד

יזמים רבים שואלים את עצמם כמה משקיעים כדאי להם לגייס. אז התשובה לשאלה הזו היא שאין כאן נוסחת קסמים, בטח לא עבור יזמים בתחילת הדרך. מצד אחד אתם לא רוצים לבחור יותר מדי משקיעים, כי ריבוי דעות גם כן לא מועיל לשום דבר, מצד שני שניים או שלושה משקיעים יכולים לתת לכם מגוון של דעות ולתרום לכם בהיבט המקצועי והעסקי.