חדלות פירעון – מה המשמעות של המצב הזה?

כל אדם יכול להגיע בחייו למצב של חדלות פירעון או גרעון כלכלי מסיבה מסוימת. אלה יכולים להיות בעלי עסקים שהעסקים שלהם ספגו הפסדים מסיבות כלשהן, אלה יכולים להיות אנשים פרטיים שפוטרו מהעבודה, התקשו למצוא עבודה חדשה וספגו חודשים רבים של הפסדים כלכליים. אנשים שנדרשו בתשלום לטיפול רפואי יקר חס וחלילה וכך הלאה. ברגע שמתחילים לחזור התשלומים בחשבון זהו כדור שלג שקשה מאוד לעצור ולכן הפתרון הוא להיעזר בעו"ד מקצועי ומנוסה לענייני חדלות פירעון שימליץ לכם להכריז על פשיטת רגל.

האם יש דרך להינצל מפשיטת רגל?

פשיטת רגל היא דבר לא נעים וסביר להניח שתעשו כל שאתם יכולים כדי להימנע ממצב של פשיטת רגל. כדי לעשות את זה תצטרכו לנסות להגיע להסדרים מספיק טובים מול הבנקים והנושים השונים להם אתם חייבים כסף ולהכניס מספיק כסף שיאפשר לכם לחיות ולהתקיים בכבוד ובמקביל לשלם את ההסדרים שעשיתם. במידה ואתם לא יכולים להגיע להסדרים מול הנושים השונים או שגם ההסדרים לא יעזרו לכם להתקיים בשל הכנסה לא מספקת מול הוצאות גבוהות הפתרון הוא הכרזה על חדלות פירעון.

מה קורה בהליך חדלות פירעון וכיצד זה ישפיע עלינו בהמשך?

במסגרת הליך חדלות פירעון אתם תכנסו להליך של 4-4 וחצי שנים שבמהלכם החשבון שלכם יסומן כחשבון מוגבל בעייתי והליכי פשיטת רגל/חדלות פירעון. לא תזכו לקבל אשראי מהבנקים או הגופים השונים רק כרטיס בנקט וחשבון בסיסי עמו תוכלו להתנהל ללא מסגרת עו"ש. בכל חודש תצטרכו להפקיד חלק מהכספים שתרוויחו לקופת הנושים כאשר הכספים הללו יתחלקו אל הנושים להם את חייבים כספים ביחס לגובה החוב אליהם מתוך סך החובות שלכם. סימון זה ילווה אתכם למשך שנים קדימה ומלבד אי הנעימות והקושי בהתנהלות בשנים הקרובות הוא עשוי להוות נקודה שחורה לעתיד שלכם למשך ה5-7 השנים הבאות לפחות. היתרון בהליך זה הוא שהוא מאפשר לכם בתוך כמה שנים לשלם את חובותיכם, להפסיק להיות עול על החברה והמשק ולחזור להיות חלק תורם לחברה ולכלכלה במדינה על ידי מחיקת חלק מהחובות שלכם וחזרה להתנהלות פיננסית נבונה יותר.