איך בודקים דירוג אשראי

בדיקת דירוג אשראי הפכה למשהו מאוד נפוץ ושכיח בין אם מדובר על בדיקה של הבנקים, גופים חוץ בנקאים ואפילו בעלי נכסים אשר עושים בדיקה עבור השוכרים שלהם. בין היתר יש גם אנשים אשר מזמינים דוח דירוג אשראי אישי כדי לוודא שהדירוג שלהם מספיק גבוה ושהם לא יתקלו בבעיה במידה ויהיו זקוקים להלוואה.

מה בדיוק כולל דירוג אשראי של אדם

דירוג אשראי של אדם כולל מידע נרחב על התנהלותו הפיננסית של האדם בין היתר הלוואות שונות שלקח וכיצד התמודד איתן מבחינה של החזר חודשי והאם נעשה בזמן, נושא של צ'קים והוראות קבע והאם הם כובדו או שהיו בעיות עמם, האם היו תיקים בהוצאה לפועל, בעיות בתשלומים של שכר דירה ועוד. דירוג אשראי קיים לכל אדם מעל גיל 18.

כיצד אפשר לבצע בדיקת דירוג אשראי בפועל

בנקים וגופים חוץ בנקאים יכולים לקבל דוח אשראי על אדם מסוים. כמו כן כל אדם יכול להוציא את הדוח האישי שלו כדי לדעת כיצד הוא מדורג מבחינת אשראי. לאחר מילוי הפרטים מתקבל דוח המפרט את דירוג האשראי של האדם, מדובר על דוח ריכוז נתונים שמציג את כלל הנתונים שנאספו ממקורות שונים כמו בנקים, הוצאה לפועל, בתי משפט ועוד.

למי כדאי לעשות בדיקת דירוג אשראיבדיקת דירוג אשראי נעשית על ידי גופים שונים כחלק מתהליך של בקשות הלוואה של אנשים, מתן אשראי ועוד. כיום יש גם בעלי דירות אשר מבצעים תהליך בדיקה באמצעות חברת קליר טרם השכרת הדירה שלהם, משום שקיים חשש שאדם השוכר דירה יתקשה בעמידה בתשלומי שכר הדירה וזה משהו שהם מעוניינים למנוע. כמו כן יש אנשים אשר מבצעים בדיקת דירוג אשראי אישית אחת לשנה כדי לדעת מה מצבם כדי שלא יופתעו במידה ויהיו זקוקים למימון כלשהו מבנק או מגוף חוץ בנקאי.