איך לבחור עורך דין צבאי?

עורך דין צבאי

אם הסתבכתם בעבירה בזמן שירותכם הצבאי, מומלץ לשכור את שירותיו של עורך דין וחשוב שיהיה כזה הבקיא בהלכות הדין הצבאי. כתם שנדבק בצבא עלול להשפיע גם באזרחות ולהוות מכשול בעתיד.

עורך דין צבאי

מערכת המשפט הצבאית מבוססת על חוקי מערכת המשפט בישראל אבל חוק השיפוט הצבאי לעתים מחמיר יותר או בעל סעיפים מסוימים המתאים למערכת הצבאית. לכן חשוב מאוד שעורך הדין שמטפל בעניינכם יהיה לא רק עורך דין פלילי מקצועי, אלא יבין ויכיר גם את הדין הצבאי על כל הסעיפים והדקויות שבו.

החטא ועונשו

ישנן עבירות שמתקיימות במסגרת הצבא שהטיפול והדין בהן שונה לגמרי מהחוק האזרחי. כך גם העונשים והקנסות שהם גוררים איתם. לפעמים בעבירות פליליות נדרשת מערכת המשפט הצבאית לשפוט את הנאשם בשני מישורים. בגין העבירה במשפט פלילי ובמקביל במסגרת פיקודית מול המפקדים של הנאשם. עורך דין צבאי מקצועי מכיר את הנוהל ויודע איך להתנהל בשני המישורים האלה כדי להשיג למרשו את העסקה הטובה ביותר, מינימום עונש, מינימום קנס ומינימום נזק עתידי.

מיהו עורך דין צבאי

הפרקליטות הצבאית מכשירה אנשי צבא לתפקידי תובע, סניגור וממקצעת אותם בתחומי הדין הצבאי. עורך דין צבאי מכיר את המערכת, יחסי הכוחות, הדין, הסייגים והדקויות בנושאים כמו סמים בצבא, עבירות מין והטרדות מיניות, עבירות נשק, עריקות ועוד.

כאשר מתלבטים איך לבחור עורך דין צבאי חשוב לבדוק את עברו המקצועי של עורך הדין, מה היה תחום ההתעסקות שלו, אם זהו עיסוקו הראשי ומכך שהוא מעודכן ומתעדכן באופן שוטף או שזהו שירות נוסף שמשרדו נותן ללקוחותיו. תמיד מומלץ להתייעץ עם אנשים שהשתמשו בשירותי עורך דין לבית דין צבאי והיו מרוצים מהשירות המיומן שקיבלו.