איך לכתוב קורות חיים?

איך לכתוב קורות חיים

אחד המפתחות החשובים ביותר למציאת עבודה היא כתיבה והגשה נכונה של קורות חיים. עם הכנה נכונה, רזומה סביר המתאימה לאופי התפקיד וקצת מזל תוכלו בהחלט להתחיל להשתלב במהירות בשוק העבודה אם תדעו איך לכתוב קורות חיים. כדי להגדיל את הסיכוי שלכם למצוא עבודה במהירות תצטרכו שכמה שיותר מנהלי חברות/כוח אדם יעברו על קורות החיים שלכם ולא יתעלמו מהם. כדי שזה יקרה אלה צריכים להיות כתובים בצורה יפה ומסודרת, תמציתיים ומנוסחים היטב. קורות חיים שיבלטו על פני המתמודדים האחרים יקנו לכם יתרון בהשגת העבודה. 

עקרונות חשובים לקורות חיים מוצלחים:

  • הגשה מסודרת ומקצועית.
  • תוכן תמציתי ורלוונטי.
  • אפשרויות ליצירת קשר.
  • רושם ראשוני – כאשר יש קורות חיים רבים לעבור עליהם מנהלי כוח אדם מקדישים כמה שניות למעבר ראשוני על קורות החיים – הרשמתם? הם ימשיכו להתעמק בכם מעט יותר. לא הרשמתם? עברתם לתחתית הרשימה.

אופן ההגשה של קורות החיים:

  • הגשה פיזית – כאשר אתם באים להגיש קורות חיים בצורה פיזית עדיף יהיה להגיש אותם בקובץ מודפס ומסודר. כיתוב מספיק גדול שיהיה נוח לקריאה. עדיף להבליט את הכותרות/קטגוריות של המידע בעמוד וגם את אפשרויות יצירת הקשר אתכם. הימנעו מהגשה של קורות חיים עם כתיבה ידנית או מהשארת פתק עם פרטים שלכם. הגדילו ראש והשאירו אותם בתוך ניילון בצורה מסודרת ומקצועית.
     
  • הגשה דיגיטלית – העדיפות היא להגיש קובץ PDF ולא קובץ טקסט או קובץ WORD. זה שמדובר במסמך דיגיטלי לא אומר שצריך לחפור הרבה או להגיש בצורה מבולגנת. הימנעו מהגשות מרובות לאותה החברה לעתים קרובות.

כתיבה תמציתית ורלוונטית:

שמרו על כתיבה תמציתית לאורך קורות החיים. למנהלי עסקים/כוח אדם אין הרבה זמן לעבור על קורות חיים והם לא משקיעים בזה הרבה. קו"ח ארוכים מיד נזרקים לפח אלא אם כן מדובר בתפקיד מאוד גדול, יוקרתי וחשוב בחברה גדולה והם מקפידים לעבור על הרקע המלא של כל מתמודד. השתדלו לרשום רק את הניסיון הרלוונטי שלכם לתפקיד ולא את כל ההיסטוריה שלכם ואיפה עבדתם. 

לבסוף – עברו על הפרטים ומנו אפשרויות ליצירת קשר.