מה זה ביטקוין?

ביטקוין הוא מטבע דיגיטלי מבוזר שנוצר בשנת 2009 על ידי אדם אלמוני המשתמש בכינוי Satoshi Nakamoto. זה מאפשר לאנשים להחליף כסף ללא שום מתווך של צד שלישי. בלוקצ'יין הביטקוין, שמתעד את כל העסקאות, מוצג בפומבי. זה מקל על כל אחד לאמת כל עסקה. יתרה מכך, ביטקוין משתמש בקריפטוגרפיה כדי לשלוט ביצירת ביטקוינים נוספים ולאימות עסקאות.

לשלוח כסף מבלי להשתמש בבנק – ביטקוין

אז מה זה ביטקוין? ביטקוין הוא מטבע דיגיטלי שמאפשר לאנשים לשלוח כסף אחד לשני מבלי לעבור בבנק. הוא מבוזר, מה שאומר שאף מוסד לא שולט בו וניתן להעביר אותו מאדם לאדם ללא עמלות.

ביטקוין נוצר על ידי סאטושי נקמוטו, שפרסם את הספר הלבן ב-2008. ביטקוין הוצג כתוכנת קוד פתוח ב-2009. מאז הוא הפך לאחד ממטבעות הקריפטו הפופולריים בעולם עם שווי שוק של למעלה מ-100 מיליארד דולר בשיאו.

ללא רשות מרכזית או בנקים בכלל

ביטקוין משתמש ברשת עמית לעמית כדי לפעול ללא רשות מרכזית או בנקים. ביטקוין נשלחים ומתקבלים באופן אלקטרוני מבלי לעבור דרך אף מוסד פיננסי, מה שהופך אותו למטבע הדיגיטלי המבוזר הראשון. ביטקוין נקרא לרוב המטבע הקריפטו הראשון, אך מאז נוצרו אחרים.

ביטקוין נתקל בתגובות מעורבות מצד ממשלות ורגולטורים, בעוד שמדינות מסוימות נטלו חלק פעיל בניסיון להגביל את השימוש בו. במקביל, סוחרים רבים החלו לקבל ביטקוין כתשלום עבור סחורות ושירותים, כך שיש כיום מקומות רבים שבהם ניתן להשתמש בביטקוין לרכישת סחורות ושירותים.

ביטקוין הוא מטבע קריפטוגרפי, מה שאומר שהוא מטבע דיגיטלי שמשתמש בקריפטוגרפיה כדי לייצר כסף. הדרך הטובה ביותר לחשוב על ביטקוין היא כמערכת מזומנים אלקטרונית עמית לעמית. עם ביטקוין, אנשים יכולים לשלוח ולקבל כסף מכל מקום בעולם ללא שום בנק מתווך או מוסד פיננסי.

מידע נוסף באתר של ביטס אוף גולד >>>