איך לממן את הסטראטפ שלנו?

רבים מאיתנו, בוודאי חברה צעירים, חולמים להקים חברת סטארטאפ אשר תפתח מוצר או שירות מסוים, ובבוא העת תגדל להיות חברה משמעותית או שנמכור אותה לגורמים שונים ונוכל לעשות מזה הרבה מאוד כסף. 

עד שנגיע לשלב הזה, עלינו לדעת כיצד לממן את החברה. הרבה פעמים ההתחלה היא מאוד בסיסית, בין אם אנחנו עובדים בבית ובין אם אנחנו בוחרים לעבוד במשרד או במקום אחר. עם הזמן, אנחנו צריכים יותר משאבים ויותר כסף בשביל שהחברה תוכל להתפתח. אז עולה שאלה, מהיכן נוכל להשיג אותו. 

ירון מוראדי שמתעסק בתחום של יזמות ובפרט בתחום של חברות סטארטאפ, יכול לעזור לנו למצוא דרכים שונות כיצד להתמודד עם הסיטואציה ולמצוא כלים ופתרונות איך לעשות את זה. בחלק הבא של המאמר אנחנו נסביר על מה אנחנו צריכים לחשוב ומה עלינו לבדוק, בשביל שנוכל בסופו של דבר להגיע לתוצאה הנכונה מבחינתנו. 

מה אנחנו צריכים לקחת בחשבון?

כשאנחנו ניגשים לשאלה איך לממן חברה או מיזם, עלינו לבחון שתי שאלות, מה האופציות שעומדות לרשותנו ומה יכול לשרת אותנו ואת החברה שלנו בצורה הטובה ביותר. 

האופציות הן להשתמש בהון עצמי או להיעזר בשירותיה של משקיעים חיצוניים. בשני המקרים יש סיכונים מסוימים שיכולים להשפיע, על התפקוד של החברה וכן על היכולת שלנו לנהל אותה, בכלל או באופן עצמאי בלי השפעות חיצוניות. 

מבחינת השאלה מה יכול לשרת את החברה בצורה הטובה ביותר, אזי ירון מוראדי מסביר שעלינו לבחון מה בדיוק אנחנו רוצים, מה התוכניות שלנו ואיך בדיוק כל אחת מהאופציות עוזרת לנו להשיג את המטרות שלנו בצורה הטובה ביותר, מבלי שאנחנו צריכים להתמודד עם בעיות שיכולות להשפיע על כך בצורה קיצונית.