מתי צריך חברת סקרים?

כל אחד מאיתנו יודע, שכל איש ציבור שרוצה לרוץ למשרה מסוימת או רץ למשרה כזו או אחרת, משתמש בחברת סקרים. זה נכון לא רק בישראל, זה נכון בכל מקום בעולם. על מנת לדעת האם יש תמיכה בעמדות שלהם, האם הציבור מרוצה מהם, האם בכלל יש להם קהל שירצה לתמוך במועמדות שלהם.

אך לא רק אנשי ציבור, פוליטיקאים, נעזרים בחברות סקרים. גם גורמים אחרים נעזרים בהם. חברות עסקיות, ארגונים ציבוריים, עמותות וגורמים אחרים. עולה שאלה, מתי צריך לעבוד עם חברת סקרים, לשם מה נכון לעשות את זה.

לפני שנסביר מתי צריך לעבור עם חברת סקרים, חשוב להדגיש, סקר חשוב ככל שיהיה, הוא עדיין כלי ולא בהכרח הדבר העיקרי. יש הרבה מאוד אנשים שנוטים להחליף בין סקרים לכלים מקצועיים, ביצועיים אחרים זו טעות. יש להתייחס לסקר כאל כלי עבודה, אם יודעים איך לעבוד איתו, אז התוצאה יכולה להיות מאוד מוצלחת.

מתי משתמשים בחברת סקרים?

מדד שביעות רצון – השימוש העיקרי שעושים בחברת סקרים, הוא בשביל לדעת האם הלקוחות מרוצים מהשירות שקיבלו מאיתנו. עושים סקר במטרה לבדוק, האם יש דברים שצריך לשפר. נכון לעשות את זה בסוף תהליך מסוים או מעת לעת באופן שוטף.

בדיקה של מוצר או שירות – אחרי שמכניסים מוצר או שירות מסוים לשוק, אפשר לבדוק האם הקהל מרוצה ממנו. מעבר לנתוני המכירה, אזי שניתן לבחון בסקר מקצועי מה צריך לשפר, מה טוב, מה פחות טוב וכדומה.

קביעת מדיניות – ניתן לערוך סקרים בשביל לדעת באיזו גישה לנקוט. בין אם זה באופן כללי לגבי מדיניות של חברה ובין אם זה לגבי מוצרים ושירותים, למשל, האם הקהל מחפש מוצר מסוים ונכון מצידנו לספק לו אותו.

קראו גם על: לקוח סמוי