מה חשוב לדעת על מיסוי בינלאומי

מיסוי בינלאומי מהווה מרכיב חשוב מאוד בקרב לא מעט גופים וחברות ישראליות כיום. בשל העובדה שיש ללא מעט גופים מסחריים ישראלים אופציה למכור ולסחור את השירותים או המוצרים שלהם ברחבי העולם באופן קל, מהיר ונוח באמצעות שימוש באינטרנט, הרי שחשוב מאוד לבחון את סוגיית המיסוי הבינלאומי. במציאות שבה האינטרנט משחק תפקיד כה חשוב, לא מעט אנשים מן השורה מקימים עסקים מעבר לים בכדי להתפרנס מהם ולא רק עסקים או חברות גדולים. כל אדם פרטי או גוף עסקי שהחליטו להקים עסק או להרחיב את פעילותם העסקית מעבר לים, חייבים לדעת את כל מה שחשוב על מיסוי בינלאומי.

מיסוי בינלאומי – מה חשוב לדעת?

בעבר, מדיניות המס בישראל הייתה בהתאם למדיניות החיובים הטריטואלית. כלומר, המיסוי שהיה מוטל על כל אדם הוטל עליו בגין מקורות ההכנסה שהיו ידועים לו ברחבי המדינה בלבד ולא משנה אם היה מדובר בתושב מקומי או חוץ. אולם בעשור האחרון החלה להתקיים רפורמת מס חדשה אשר בגינה תושב ישראל מחויב במס על כל הכנסה שלו, בין אם מדובר על הכנסה בארץ ובין אם מדובר על הכנסה מעבר לים. תושבים ישראלים נדרשים לשלם מיסים כיום על בסיס בינלאומי. כלומר, אם אדם עובד חי בחו"ל, אך משתכר ממקצוע כלשהו בישראל, הוא יידרש לשלם מס גם אם השכר שלו מישראל איננו נכס לחשבון בנק בישראל אלא לחשבון בבנק במקום המגורים שלו בחו"ל. מס הכנסה הוא זה שמחליט בסוגיות מיסוי בינלאומי היכן מתקיים מרכז החיים של האדם. בהתאם להחלטתו של מס הכנסה לגבי מרכז החיים של האדם.

כיצד יסייע לכם עורך דין בתחום מיסוי בינלאומי?

מיסוי בינלאומי יכול להיות דבר מורכב מאוד ולכן, חשוב מאוד להתייעץ עם עורך דין מיסוי בינלאומי בכל מקרה שבו אתם מתגוררים בישראל אך יש לכם הכנסות בחו"ל או במקרה שבו אתם מתגוררים בחו"ל אך ההכנסות שלכם הם מישראל. בכדי ליצור מצב של אי תשלום כפל מס, חשוב מאוד להתייעץ עם עו"ד טינה קפלן שיכולה לסייע לכם.