איך מפענחים תלוש שכר לעובדי הוראה?

תלושי השכר של עובדי הוראה מורכבים מהרבה פרטים. בשונה מכל עובד בתחום אחר במשק, הרי שכשמדובר בעובד הוראה, ישנם עוד סעיפים כמו גם התחשבות בתנאים האישיים של העובד כך שבסופו של דבר מדובר בתלוש מורכב במיוחד. כדי לפענח את התלוש, כדאי להיעזר באנשי מקצוע. גם אם זה כרוך בתשלום.

לא כל מורה מבין מה באמת קורה אצלו בתלוש ורבים מעלימים עין מכל המרכיבים. הם סומכים בעיניים עצומות על מנהל החשבונות של משרד החינוך ומקבלים בהשלמה את השכר בלי לדקדק אחר הפרטים. חבל שכך. לעיתים ישנן טעויות משמעותיות ממש בחישוב של התלוש ואם לא תעלו על זה, אתם תפסידו לעיתים מאות שקלים בכל חודש.

תלוש שכר של מורה – חידה סתומה (?)

מורים רבים מקבלים לידיהם את תלוש השכר ומעיפים מבט אך ורק על השורה התחתונה של שורת הנטו. הם לא יודעים ולא מבינים מה אמורים להביע כל השורות המרכיבות את התלוש.

במקרים רבים סומכים המורים על אנשי המקצוע אשר מנפיקים את התלושים ומבצעים את החישובים והם אף לא טורחים לבדוק ולברר האם אכן החישוב נעשה בצורה נכונה. הם מיואשים מראש מהדבר ולא נראה להם כי יש מה לעשות עם הנתונים שמופיעים בתלוש.

תיאום מס

ישנם מורים רבים אשר עובדים במספר מקומות עבודה והם משלמים מיסים כפולים. לא תמיד הם יודעים שהם בעצם לא חייבים לשלם כפול. כאשר הם מוסרים את התלוש לבדיקה מקצועית, הם יקבלו את המידע המלא בדבר תשלומי המס שהם חייבים בהם ולמעשה במקרים רבים הם יוכלו לבצע תיאום מס ולקבל החזרים על התשלומים אותם הם שילמו מעבר למתחייב מבחינת החוק.

ביטוחים כפולים

גם הנושא של הביטוח הוא נושא בעייתי. יש מורים המשלמים ביטוחים באופן פרטי והם לא יודעים אבל המעסיק גם משלם עבורם גם כן דמי ביטוח, כך שהם בעצם משלמים סכומי כסף מיותרים.

גם את זה יאתרו עבורם אנשי המקצוע שיבדקו עבורם את תלוש המשכורת ויובילו לכך שהם לא ישלמו סכומי כסף מיותרים.

עוד מידע תוכלו למצוא באתר https://paywatch.co.il/