יועץ משכנתא בלתי תלוי

יועץ משכנתא בלתי תלוי הוא, לפחות על פי יועצי המשכנתאות הפרטיים, יועץ משכנתא פרטי. יועץ משכנתא פרטי, בלתי תלוי, ללא אינטרסים לרכישה מול בנק מסויים או להעלות לכם את הריביות – כמו שכן אמור להיות ליועץ המשכנתא של הבנק. לפחות כך מקובל לחשוב.

יועץ משכנתא בלתי תלוי, כלומר פרטי, הוא בעל אינטרס אחד ויחיד והוא להשיג ללקוחות שלו את התנאים הטובים ביותר ביחס לצרכים שלהם ולמצב הנתון שלהם. כמו עורך דין תחרותי שנחוש לנצח במשפט לטובת רזומה טוב יותר.

יועץ משכנתא בלתי תלוי אמור להשיג תנאים שלא ניתן להשיג בפניה ישירה לבנק עקב ההיכורת של עולם הבנקות. כלומר איזה נכסים יש למבקשי המשכנתא, כיצד להציג את מבקשי המשכנתא ועד כמה הבנק יכול להתגמש במשא ומתן, כן, מדובר לגמרי בשוק וניתן וחובה לנהל משא ומתן מול הבנק.

עדיין הגיוני, להגנתו של יועץ המשכנתאות של הבנק, שכן יהיה לו אינטרס להשיג לכם תנאים טובים יותר, גם אם הוא כן תלוי בבנק ולא באמת יועץ משכנתא בלתי תלוי, כי בסוף יועץ המשכנתאות של הבנק מעוניין שתעשו את המשכנתא דרכו ולא דרך המתחרים. 

ובכלל לפני שניגשים ליועץ משכנתא כלשהו, מומלץ ללמוד מושגי ייסוד כלליים במשכנתא כמו ריבית משכתא, ולבדוק למשל החזר חודשי משכנתא מחשבון.