פסילת ספרים

ליקויים בספרי חשבונות של עסק או אי הקפדה על רישום של תקבולים שונים, זה דבר אשר עלול להוביל לפסילת הספרים הללו לפי חוק המע"מ ולפי חוק פקודת מס הכנסה. כידוע, אחת מהחובות אשר מוטלות על כל בעל עסק הוא ניהול ספרי החשבונות של העסק, בהתאם להוראות ספציפיות אשר נקבעו בחוקי המס לצורך כך. פנקסי החשבונות של העסק חייבים לתעד את כלל ההכנסות וההוצאות של העסק ובכל שנה יש להגיש דוחות לרשויות מס הכנסה ומע"מ אשר יתבסס על התיעוד בספר החשבונות.

מהי פסילת ספרים?

בשל העובדה שלא פעם חברות או עסקים לא רושמות את כלל ההכנסות ובכך מתחמקות מתשלום מס, הרי שרשות המיסים פועלת ללא הרף על מנת להגביר את האכיפה בתחום. מדי שנה מתבצעות לא מעט ביקורת מס באלפי עסקים. חוקי המס בודקים את הספרים ובוחנים אם ישנם ליקויים כלשהם בהם. רשויות המס מוסמכות לפסול ספרי עסקים אשר אינם מתנהלים על פי החוק. כתוצאה מפסילת הספר, יוטלו סנקציות כלכליות על בעל העסק. חשוב מאוד שכל בעל עסק ידע כיצד להתנהל בצורה שוטפת בצורה הטובה ביותר בניהול הספרים על מנת להימנע מאישום בעבירות מיסים ומפסילת הספרים על ידי מס הכנסה.

מהן השלכות פסילת ספר?

ספרי עסק עלולים להיפסל על ידי רשויות המס בשל ליקוי מהותי שהתגלה בהם בביקורת מס או בשל אי רישום הכנסה או תקבול בספרים. כמו כן, חלה חובה לנהל את הספרים בהתאם לעסק, אופיו והיקף פעילותו. פסילת ספר תגרור אחריה שומת מס חדשה וגבוהה יותר לבעל העסק על ידי רשויות המס ולא פעם גם קנסות כספיים גבוהים. במקרים שונים של פסילת ספרים במס הכנסה ישנה אפשרות להגיש ערעור ולכן, חשוב מאוד להיעזר בשירותיו של עו"ד מיסים מקצועי ומנוסה בתחום, אשר ידע כיצד לסייע לכם.

חשוב מאוד שלא לבחור באקראי את עו"ד הנחוץ לכם, על מנת שהוא אכן יסייע לכם להגיש את הערעור הרלוונטי לכם בגין ביטול ספרי החשבונות שלכם לצלוח זאת. לכן, כדאי לקבל המלצות על עורך דין מוצלח ואיכותי העוסק בתחום המיסים.