על הפופולאריות של חשמל סולארי

האנושות המערבית עושה שימוש מוגבר באנרגיית חשמל. את זה אנחנו יכולים לחוש רק כאשר יש הפסקת חשמל או תקלה במערכת החשמל. החיים שלנו עומדים אז מלכת. אין תקשורת, אין קירור וחימום, אין מיזוג ואין תאורה. אכן, חשמל מהווה מרכיב חיוני בחיים שלנו.

חשמל וסביבה

אליה וקוץ בה. אמנם החשמל פותר לנו המון בעיות. אבל מנגד הוא גם יוצר לנו קשיים ונזקים לא מעטים. ראשית נדון בפן הסביבתי. ייצור החשמל פוגע בסביבה וגורם לנזקים לא מעטים. השימוש המוגבר בחשמל יוצר נזקים חמורים שהעולם נפגע ממנו אנושות.

השימוש המוגבר במחצבים והאוויר המזוהם שנוצר במהלך תהליכי הייצור בהחלט פוגעים משמעותית. ושנית אי אפשר להתעלם מהעובדה שהעלות של החשמל בישראל גבוהה מאוד. כל בית אב וכל בית עסק משלם אחת לחודשיים מחיר גבוה עבור השימוש בחשמל.

הפתרון הפופולארי: חשמל סולארי

בשנים האחרונות הגיח לאוויר העולם פתרון מתקדם ומועיל ביותר. מדובר על ייצור של חשמל באמצעות מערכות אנרגיה סולארית. המערכות הללו מתבססות על המרת אנרגיה שקיימת בקרני השמש. האנרגיה מומת לאנרגית חשמל נקיה ואמינה שהיא גם זולה. ההמרה מתבצעת בתהליך פיזיקלי שנקרא בשם אפקט פוטו וולטאי.

אפקט זה מתבסס על העובדה שקרני השמש מורכבות מחלקיקים שנקרים בשם פוטונים. אלו חלקיקים תת אטומיים זעירים שאוצרים בתוכם אנרגיה בכמויות שונות. התאים הללו מגיעים לעולם הישר מהשמש שמטעינה אותם באנרגיה.

תהליך ההמרה

הפוטונים עוברים את שכבת האטמוספירה ומגיעים אלינו. כאשר הם פוגשים את הלוח הסולארי שבנוי על הגג הם עוברים תהליך המרה שיאפשר להם לספק לנו אנרגית חשמל שימושית וזולה.

כדי לאפשר ייצור כל כמות משמעותית של חשמל יש להתקין מערכת מקצועית ובטיחותית אשר תאפשר את המרת האנרגיה מהפוטונים. כמו כן צריכה מערכת זו להיות מחוברת למערכת החשמל הביתית על מנת לאפשר הולכת חשמל לשימוש.

למה זה כל כך פופולארי?

עד היום כולנו הורגלנו לשלם עבור חשמל. Volta Solar מספרים כי באמצעות מערכות מתקדמות לייצור חשמל סולארי אנחנו יכולים להוזיל לעצמנו את העלויות, וכן ליהנות מחשמל ירוק ואמין שמאפשר לנו לנהל את כל מכשירי החשמל שלנו בצורה יעילה וזולה יותר.