איך מזג האוויר משפיע על העבודות השונות

המטרה של כל עבודה קבלנית בתחום הבנייה היא ליצור אפקטיביות של הפעולה לאורך זמן.

 

עבודות איטום על קירות חיצוניים במבנים 

כאשר מבצעים עבודות איטום בקירות החיצוניים של הבניין, אין אפשרות לבצע זאת כאשר יש גשם כיוון שהוא ירטיב את הקיר ולכן יפגום בתהליך העבודה המקצועי ויצור מצב שכאילו לא נעשה כלום.

במהלך העבודה, העובדים המנוסים צריכים לשייף את הקירות ולמרוח עליהם פריימר. במקרה של גשם כל הקיר יהיה שוב רטוב ולא תהיה השפעה של הפריימר כלל. מעבר לכך הכוונה היא לפתוח את הסדקים כראוי ולהחדיר לתוכם חומר איטום אשר ימלא את החלל ויסגור את הסדק. אך אם יורד גשם חומר האיטום יתערבב עם הגשם וייהפך לדליל יותר ולכן ההשפעה שלו על איטום הדקים תהיה מינורית בלבד.

לכן כאשר יורד גשם אין אפשרות לבצע עבודות איטום ויש להמתין יום או כמה ימים עד שמזג האוויר יתבהר ואפשר יהיה לעבוד באופן מוקפד וליצור את ההשפעה המלאה הנדרשת.

 

השפעות של מזג האוויר

עבודות ניקיון של חלונות אי אפשר לבצע בעת שיורדים גשמים אלא רק במקרים בעלי מזג אוויר נוח. גם רוחות חזקות יוצרות בעייתיות כיוון שהמבנה אשר עליו יושבים העובדים ינוע כל הזמן בחוזקה, דבר אשר עלול לסכן את העובדים ולכן בימים של רוחות עזות וגשמים לא עובדים בסנפלינג, לא על הנדנדנות ולא על במות ההרמה.

 

היערכות לביצוע עבודות בסנפלינג

לאור הסיכונים הרבים, המגמה היא לבצע את מרב העבודות בסנפלינג בעונות הסתיו בימים שאינם גשומים, באביב ובקיץ.  כמות הימים שאפשר לבצע בהם עבודות מקצועיות ללא הפרעה של גשם או רוחות הן מועטות תלוי יותר אם בשנה זו מדובר בעונה גשומה או בעונה שאין בה משקעים רבים.

בעונות האחרות אפשר לעבוד ללא הפרעה, המקומות גם מתייבשים כהלכה בזכות השמש הים תיכונית ולכן רואים תוצאות. אם מדובר באיטום, הקירות הופכים להיות שוב מבודדים והדיירים נהנים מטמפרטורה נעימה הן בקיץ והן בחורף ולא קור מקפיא וחום אימים שהיו בעבר.