צ'קים – מתי כדאי להשתמש בהם ואיך נזהרים?

צ'קים הוא אחד מאמצעי התשלום הפופולאריים. אמנם יש חידושים רבים, ובעידן בו ניתן לשלם בכרטיסי אשראי, אפליקציות ועוד, הצ'קים אולי נותרו מאחור מבחינת העכשוויות שלהם. אבל עדיין, יש להם מקום ושימוש רב. אבל מה שצריך זה לדעת את המשמעות של ההמחאה הבנקאית, ולהשתמש בהם בצורה חכמה. וזאת כדי למנוע מצבים של נזק, אובדן, תביעה ומצבים אחרים שאינם רצויים לאף אחד מאתנו.

מתי כן, מתי לא?

יש אנשים שרואים בצ'ק אופציית תשלום באין להם כעת אפשרות לשלם במזומן או לבצע תשלום בכרטיס אשראי. חשוב לזכור כי זו אופציה אפשרית אבל לגמרי לא מומלצת. מכיוון שכאשר ממלאים צ'ק חשוב לדאוג כי ביום בו ייפרע הצ'ק יהיה לו כיסוי. קריטי הדבר כשמדובר על סכומים גבוהים במיוחד. כמו כן חשוב להתייחס לנושא אובדן צ'קים, גניבה או העברה מאחד לשני. לא פעם אתם משלמים בצ'ק לנותן שירות וכדומה, אך הוא בוחר להעביר את הצ'ק לספק או לכל אדם אחר שהוא צריך לשלם לא. כמובן שהשימוש הזה אינו מומלץ בכלל. חשוב להשתמש נכון בצ'קים, להקפיד למלא אותו בדיוק נמרץ, ולא לוותר על שורת ה – למוטב בלבד.

צ'קים לשימוש מוסדי

כל האמור לעיל מתכוון למשתמש הפרטי. אך כאשר מדובר על שימוש מוסדי המציאות שונה בתכלית. למעשה אי אפשר להשוות בכלל בין התנהלות כספית במוסד או בבית עסק, לבין התנהלות בבית. במוסדות ובבתי עסק רבים בוחרים להפיק את הצ'קים באמצעות תוכנה ייעודית ובעזרת הדפסת צ'קים מותאמת. כך ניתן להבטיח כי כל הצ'קים מולאו כראוי, וכי הפרטים מדויקים ואין כל סטיה, בעיה או שיבוש בצ'קים. את ההדפסה יש לבצע בבית דפוס מומחה בענף הדפסת צ'קים.

בדקו על: שוברי תשלום ממוגנטים