מהו ייפוי כוח מתמשך

במצבים בהם לאדם אין שליטה על עצמו, עלולים גורמים מסביב לנצל את זה לרעה. כך הרבה פעמים כאשר בן משפחה כבר לא בשפיות, פתאום דודנים רחוקים נעשים קרובים ודאוגים מהסיבה הברורה, יש כסף והרבה באמצע שיכול ליפול לידם כפרי בשל. 

יתרה מזאת, גם אם לא נעשה עוול, הרבה פעמים יכולים לקבל החלטות שמנוגדות לרצונו של בעל הנכסים וכעת אין לו שום דרך להביע את עצמו.

בשביל בעיות כאלו ואחרות יש ייפוי כוח מתמשך. מהו ייפוי כוח מתמשך? למה צריך את זה? המשיכו לקרוא כדי לדעת.

ייפוי כוח מתמשך:

כאשר מדובר על ייפוי כוח מתמשך, חשוב להבין שזהו כלי רב עוצמה וחשוב להפקיד אותו בידי האדם הנכון. זה נוצר מלכתחילה כפתרון עבור אנשים שככר לא כשירים לקבל החלטות. בדרך כלל כאשר אדם מתבגר, בשלב כזה או אחר, הוא עלול לאבד את יכולת השיפוט שלו כאשר מערכת הזיכרון שלו נפגעת או שהוא מטופל בבתי חולים והוא לא יכול לטפל בעניינים אחרים.

לכן, מראש דואגים שיהיה מישהו שהוא יהיה מיופה כוחו של המבוגר וייצג אותו בכל העניינים האישיים, המשפחתיים כמו קביעת הסכם הורות משותפת כולל הרכוש שברשותו.

איך עושים את זה? עוד בזמן שהמבוגר בצלילות מלאה, עליו להחליט על מי הוא סומך שינהל את ענייניו האישיים והכספיים בהגינות ויעשה בדיוק מה שהוא רוצה שיעשו לו כאשר ואם יגיע הזמן שבו הוא כבר לא יוכל להסתדר בכוחות עצמו. 

מיופה כוחו יכול להחליט על הרכוש, איך לחלק אותו לאחר המוות, אלו טיפולים להעניק לחולה, איפה הוא יגור, הכול על סמך דברים שהמבוגר אמר קודם למצבו ושהוא יודע שאכן כך הוא רוצה.