השוואת קרנות השתלמות – על איזו תקופה נכון להסתכל?

השוואת קרנות השתלמות

כדאי להשקיע בקרנות השתלמות, בין היתר מכיוון שהן מעניקות הטבות מס. הן גם מגלמות סיכוי טוב לקבלת תשואה נאה. אך מכיוון שיש כל כך הרבה קרנות, תמיד נכון לבצע השוואת קרנות השתלמות באופן אפקטיבי. שימו לב לדגשים הבאים ועל איזו תקופה נכון להסתכל.

האם פרקי זמן קצרים רלוונטיים להשוואה

לפני שמבצעים השוואת קרנות השתלמות, צריך לזכור שלא מדובר על מכשיר השקעה נזיל מידית. קרנות השתלמות מהוות פתרון חשוב לחיסכון לתקופת זמן סבירה, לא ארוכה במיוחד. הכספים הופכים לנזילים בתוך 3 או 6 שנים, על פי מטרת המשיכה. כעבור 6 שנים הכספים נזילים לכל מטרה. מסיבה זו, אין כל כך טעם להשוות בין קרנות השתלמות כאשר מסתכלים אך ורק על פרקי זמן קצרים.

לדוגמא, להשוות מה עשו קרנות שונות בחודשיים האחרונים בדרך כלל יהיה פחות מעניין מאשר לבצע השוואת קרנות השתלמות של פרק זמן כגון שנה (12 חודשים). על מנת לקבל תמונת מצב מקיפה יותר, אפשר להשוות ולבדוק גם תקופות ארוכות יותר, כגון שנתיים, שלוש וכדומה. כל זאת מכיוון שבצורה כזאת אפשר להבין מהי איכות הניהול באופן מתמשך.

מתי כדאי לבדוק ברזולוציה אחרת

השוואת קרנות השתלמות ברזולוציה אחרת צריכה להיעשות למשל כאשר מדובר בקרנות חדשות, שהיסטוריית הביצועים שלהן מצומצמת. זאת ועוד, חלק מהקרנות משקיעות בניירות ערך קצרי טווח. במקרים הללו, בהחלט יש מקום להשוות גם ביצועים לפרקי זמן קצרים. בנוסף, צריך לשים לב לעוד דבר – כאשר אתם משווים, אל תסתכלו רק על תקופת זמן מקבילה. השוו בין מסלולים שונים של קרנות, שכן ביצועים של קרנות מנייתיות לעולם לא יהיו דומים לביצועים של קרנות שמשקיעות במט"ח, נדל"ן או אג"ח.

>רוצים לדעת עוד? בקרו באתר פורטל השקעות