מה זה ארתרוסקופיות ירך?

ארתרוסקופיות ירך היא הליך זעיר פולשני הכולל חיתוך והסרה של החלק הגרמי של הירך. ניתוח החלפת מפרק ירך הוא הליך כירורגי בשלב שני הכולל החלפת מפרק הירך הפגום במפרק פונקציונלי יותר. 

מתי צריך ארתרוסקופיות ירך

בשלב כזה או אחר, כמעט כולם חוו כאב או אי נוחות בירכיים, אך כאב זה יכול להיגרם מכמה סיבות: ירכיים, ברכיים או רגליים עלולות להיות דלקתיות בשל שרירים נפוחים ורכים; עלול להיות זיהום הגורם לדלקת במפרקים; או העצבים מודלקים וגורמים לכאבי ירי בכל הגוף. במקרים נדירים, דלקת פרקים עלולה לגרום לבעיות חמורות. ארתרוסקופיות ירך היא הניתוח שבו מנתח מבצע חתך זעיר כדי לבצע טיפול.

מה כדאי לדעת על ארתרוסקופיות ירך

ארתרוסקופית ירך היא סוג של הליך כירורגי שבו המנתח מסיר את הכדור והשקע המפרק ממפרק הירך. מפרק הירך בנוי משלוש עצמות: עצם הירך, השוקה ופיבולה. מפרק הכדור והשקע הוא מפרק כדור ושקע שבו ראש עצם הירך יושב בשקע. איך אני יכול לדעת אם כאבי הירך שלי נובעים מבעיה רצינית? הצעד הראשון באבחון ארתרופסיה הוא לברר אם ניתן למנוע את מצבך על ידי שימוש במגף ירך מתאים. הרופא שלך יקבע כמה רחוק אתה צריך ללבוש את מגף הירך שלך, ואם אתה צריך ללבוש אותו בכלל. כמו כן, הרופא שלך עשוי להזמין צילום רנטגן של הירכיים שלך כדי ללמוד עוד על תהליך המחלה. ברוב המקרים, רופאים רק לעתים נדירות ימליץ מיד על ניתוח. אולם, ארתרוסקופיה של מפרק הירך היא הליך נפוץ המאפשר לרופאים להסיר מפרק חולה. ההליך מתבצע במפרק הירך של המטופל, שם ניתן לזהות כי הסחוס ניזוק. הטיפול יכול להחזיר את איכות החיים ושיפור יכולת התנועה. סובלים מבעיות ספורט כמו כאבי כתף או ברכיים? צרו קשר עם אורטופד מומחה ברכיים ספורט.